استفاده غیرقانونی از ویندوز ممنوع!
سرویس اخبار خارجی ایتنا - سیستم جدید شرکت مایکروسافت برای بررسی سیستم عامل ویندوز و مبارزه با تخلفات نرمافزاری در این زمینه موجب شده که تعداد زیادی از کاربران با مشکل مواجه شوند.
شرکت مایکروسافت به دنبال انجام بررسیهای خود برای شناسایی کاربرانی که به صورت غیرقانونی از سیستم عامل ویندوز XP استفاده میکنند برخی کاربران را متخلف دانسته و باعث شده که مشکلات عدیدهای برای آنها ایجاد شود.
این ابزار جدید مایکروسافت که Windows Genuine Advantage نام گرفته و برای این بررسیها مورد استفاده قرار گرفته است در نظر دارد جلوی فعالیت میلیون کاربری را که به صورت غیرقانونی از نسخههای مختلف سیستم عامل ویندوز XP استفاده میکنند بگیرد.
این نرمافزار که برای بیشتر کاربران زیاد جالب توجه نیست، به گفته مدیران مایکروسافت در آینده نزدیک میتواند به یکی از بهترین راهها برای مبارزه با تخلفات نرمافزاری تبدیل شود.
از وقتی که مایکروسافت اقدام به این کار کرده، تعداد بیشماری وبلاگ و فروم مخالفت خود را نسبت به این طرح جدید ابراز کردهاند و از مایکروسافت خواستهاند که هرچه سریعتر از ادامهدادن آن خودداری کند.
این نرمافزار حین بارگذاری برنامههای امنیتی مایکروسافت بر روی رایانههای شخصی ریخته میشود و پس از بررسی وضعیت سیستم عامل ویندوز، اطلاعات به دست آمده را به مسوولان مایکروسافت ارسال میکند.